Terug

Koningin Maxima bezoekt geldles donderdag 26 maart 2015

Koningin Máxima is erevoorzitter van platform Wijzer in Geldzaken. In deze functie vraagt zij aandacht voor financiële educatie en verstandig omgaan met geld. Ze bezocht op 13 maart jl. een geldles in het kader van de Week van het Geld. Binnen dit platform werken partners uit de financiële sector, overheid, voorlichtings- en consumentenorganisaties en wetenschap samen aan het bevorderen van verantwoord financieel gedrag. Wijzer in Geldzaken is een belangrijke samenwerkingspartner van Theatergroep PlayBack.

Ik krijg nooooit wat!
Een mooie start van deze week was de online ouderavond ‘Ik krijg nooooit wat!’ Aansprekende filmpjes van PlayBack werden getoond aan de pc gekluisterde ouders, die openstonden voor tips over financiële opvoeddilemma’s. Een goed initiatief van Nibud, de Rabobank, Wijzer in Geldzaken in samenwerking met PlayBack. Daarnaast speelde Playback op diverse locaties in het land de voorstelling Crisis, die jongeren inzicht geeft in de grenzen en mogelijkheden van geld. Vragen zoals ‘Is geld belangrijk voor jou? Verlang jij naar rijkdom? Laat jij je makkelijk verleiden?’ passeren de revue. Vanuit een luchtige invalshoek zorgen de ingredienten van de voorstelling gegarandeerd voor succes. De jongeren worden uit hun comfortzone gehaald en zijn vooral ook in gesprek met elkaar!

Feest der herkenning
PlayBack is blij dat Koningin Máxima zo’n voorstander is van financiële educatie. Zo woonde de koningin al 2x eerder de oudervoorstelling Credits bij. Deze draait om de bewustwording in de omgang met geld. Want hoe voorkom je nou dat je puber verwend wordt? En hoe laat je je kind hier zelf over nadenken? PlayBack speelt Credits het gehele jaar door. Onder leiding van een ervaren gespreksleider met veel kennis over dit thema onderzoekt PlayBack wat het effect is van verschillende opvoedstijlen en keuzes op het gedrag van weerbarstige pubers. Zoals Liesbeth Leijnse Gemeente Ouder-Amstel het zo mooi verwoordt: "Feest der herkenning. Humorvol kijken, meedoen met sketches en samen werken met andere opvoeders aan goede communicatie met je puber."